Źle



Jeśli wiedzieć chcesz, co u mnie.
Muszę rzec Ci, że nietęgo.
Coraz mniej mnie już rozumie
tłum tych gapiów, co nade mną.

Coraz słabiej także widzę.
Słuch mój też już podupada,
lecz na domiar złego, myślę,
że me serce też wysiada.

Wszystko mogło być inaczej,
ale dusza ma jest wątłą.
Gdybym nie żył tak jak w bajce,
lepszy miałbym wtedy osąd.

Teraz wszystko mi się sypie.
Fundamenty też się walą.
Los mi w płuca piachem sypie -
czort wziął każdą iskrę małą.

Taka moja to pokuta.
Takie zadośćuczynienie.
Ślepa dusza światła szuka.
Ślepo pragnie odkupienia.

Choć niczego też nie chciałem
ukraść Tobie ani innym,
to tak wyszło, że zabrałem -
Twe sumienie, a ich winy.

I na koniec jedno rzeknę
zanim w nicość się osunę.
Nie miej chociaż, kiedy zblednę,
złego zdania o mej trumnie.

Komentarze

Popularne